ASISTA - Platformă Interactivă Servicii Publice Liceul Teoretic Grigore Tocilescu

facebook Grigore Tocilescu
Site vechi
edu

Siguranță și sănătate


GHIDUL CETĂȚEANULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

CUM AR TREBUI SA REACȚIONĂM ÎN CAZ DE CUTREMUR


Cum ne protejăm împotriva gripei


Instrucțiunile Ministerului Educației și Cercetării pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor prin gripă și alte infecții virale respiratorii le puteți găsi aici.

Cum ar trebui să reacționeze un copil dacă e la școală sau la grădiniță, ori în drum spre/dinspre ele in cazul unui CUTREMUR?


Dacă un cutremur se întâmplă în timpul orelor, toţi copiii se vor adăposti sub bănci și se vor ţine cu putere de picioarele băncilor. Copiii aflaţi pe rândul de lângă fereastră vor sta cu spatele la fereastră. La grădiniță mesele sunt mult mai mici, iar copiii pot fi mai greu de convins să intre sub ele. Dar educatoarea poate să le propună acest joc din timp, iar la un seism adevărat, doar începe jocul.

Profesorul le va spune când se pot ridica de acolo, după ce se termină mișcarea. După ce ies de sub bănci, profesorul verifică dacă evacuarea lor se poate face în siguranță, dacă holul este liber, scările sunt întregi. Profesorul îi anunță pe copii că pot să iasă afară din cădire, în liniște, fără să alerge pe hol/scări și fără să se îmbrâncească.

Afară profesorul face prezența și după ce se asigură că toată lumea este bine, sta cu copiii până la anunțul că activitatea poate reveni la normal – făcut de diriginte sau director. Apoi părinții vor veni să ia copiii. Dacă seismul este unul puternic, cu pagube/victime, atunci încep procedurile speciale de intervenție ale salvatorilor.

Dacă un cutremur se întâmplă când copilul este pe drum, trebuie să se adăpostească într-un loc sigur, departe de ferestre, clădiri, poduri, cabluri electrice sau stâlpi. Stai la cel puțin 10 m de cablurile electrice rupte sau căzute.

Dacă ești într-o mașină, rămâi în autoturism. După încetarea cutremurului, nu ieși din vehicul dacă au căzut în jur cabluri electrice. În acest caz, așteaptă forțele de intervenție.

Nu are importanță unde te afli în momentul producerii cutremurului. Adăpostește-te imediat într-un loc sigur și rămâi calm până la încetarea cutremurului.

Dacă esti în interiorul unei clădiri:

• rămâi acolo

• nu încerca să ieși afară și nu te duce pe balcon

• adăpoștește-te sub o masă, un birou sau o mobilă solidă și ține-te bine de aceasta

• dacă ești pe un hol, așează-te în poziție ghemuit lângă un perete interior

• protejează-ți capul și fața

• îndepărtează-te de ferestre, geamuri, oglinzi, biblioteci, mobile înalte, aparate de iluminat

• Dacă ești într-un loc public (de exemplu: un magazin), adăpostește-te în locuri cât mai departe de ferestre ori de raioane cu obiecte grele. Nu ieși afară unde ai putea fi rănit.


Managementul cazurilor de violență


Faptele de violență verbală, fizică, psihologică – bullying, emoţională, sexuală, socială, culturală, cibernetică, cât şi orice alte activităţi sau comportamente care pot pune în pericol sănătatea sau integritatea beneficiarilor primari şi a personalului din învăţământ, sunt gestionate la nivelul unităților de învățământ preuniversitar conform Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și a personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate, în mediul școlar și a suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar (aprobată prin ordinul de ministru nr. 6.235/2023)

Procedura reglementează modalitățile de lucru, regulile aplicabile și responsabilitățile persoanelor implicate în managementul interinstituțional şi multidisciplinar al:

  1. cazurilor de violență ușoară între antepreșcolari/preșcolari/elevi, săvârșită în mediul școlar
  2. cazurilor de violență gravă între preșcolari/elevi, săvârșită în mediul școlar
  3. cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, săvârșită de membri ai personalului unității de învățământ, în mediul școlar
  4. cazurilor de violență asupra personalului unității de învățământ, săvârșită de elevi, în mediul școlar
  5. suspiciunilor de violență comisă asupra copilului în afara mediului școlar
  6. cazurilor de suspiciune de consum de substanțe psihoactive în rândul elevilor
  7. cazurilor de suspiciune de port sau folosire, fără drept, de obiecte periculoase sau suspiciunea săvârșirii, de către elevi, a unei infracțiuni în mediul școlar

Pentru mai multe detalii accesati procedura aici

Schemă responsabilități(click pe imagine pentru a o mări)

Stop violenței! Ia atitudine! Salvează o viață


Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor marcată la Liceul Teoretic „Grigore Tocilescu”, orașul Mizil printr-o activitate în cadrul căreia a fost prezentat videoclipul „Stop Violentei! Ia atitudine! Salvează o viață!”, realizat de elevii clasei a XI-a C, cu participarea extraordinară a corului liceului.

Vizionează videoclipul „Stop Violentei! Ia atitudine! Salvează o viață!” aici